Vanliga frågor & svar

Orderhantering

Vem hanterar min gåva?

Premie.eon.se drivs av Awardit CLS AB och det är detta bolag som juridiskt sett ansvarar för hanteringen av gåvorna och denna portal.

Jag har inte fått någon bekräftelse – har mitt val av gåva registrerats?

Om du inte mottagit ett bekräftelsemail, är det mest troligt att den angivna mailadressen är felaktig. Kontakta oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi dig att uppdatera din kontaktinformation.

Kan man ångra sitt val / byta gåva?

Det finns ingen möjlighet att ångra ett registrerat val av gåva.  

Leveranser

Hur skickas min beställning?

Vi anlitar DHL och PostNord som speditör. Din gåva kan levereras via DHL Ombud, PostNord ekonomibrev, varubrev eller MyPack, beroende på storlek. Ekonomibrev levereras direkt i brevlådan. Varubrev levereras i brevlådan förutsatt att de får plats – gör de inte det, så får du en avisering via sms eller e-post och får hämta ut paketet på närmaste utlämningsställe.

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 2 veckor från den dag paketet ankom ditt utlämningsställe kommer paketet skickas i retur till oss. Om du önskar få din gåva skickad till dig på nytt står du själv för fraktkostnaden för en andra försändelse. Här kan du läsa mer om hur du går tillväga för att få ditt paket utskickat igen.

Digitala/virtuella gåva skickas inom 30 minuter till din angivna mailadress.

När kommer mitt paket?

När din gåva har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e-post till den e-postadress som du angivit. Om din gåva har skickats som ett Paket eller varubrev får du ett spårningsnummer i leveransbekräftelsen, med vilket du kan spåra ditt paket. Om levereransbekräftelsen saknar spårningsnummer har din gåva skickats som ett ekonomibrev.

Hur lång är leveranstiden?

Vi försöker leverera din gåva så fort som möjligt. Finns gåvan i lager så är leveranstiden under 14 arbetsdagar. Fördröjningar kan förekomma om gåvan är tillfälligt slut hos vår leverantör. Om detta skulle ske gör vi allt för att meddela dig om din när beräknad leverans sker. Digitala produkter levereras direkt till den e-postadress du uppgav vid beställningen. Om du inte mottagit en orderbekräftelse med din gåva inom 5 timmar ber vi dig kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Jag missade att hämta ut mitt paket! Kan ni skicka det igen?

Ja, om ytterligare leveransförsök önskas kontakta kundtjänst här

Min vara har gått sönder. Hur gör jag?

Alla reklamationer ska meddelas oss skriftligen via vårt kontaktformulär. Uppge en felbeskrivning samt bifoga en bild på felet för snabb hantering. Felbeskrivningen används som underlag för reklamationen. Vi har olika reklamationsförfaranden beroende på vilken produkt eller tillverkare det gäller. Hanteringstiden varierar från ärende till ärende, men vi gör allt vi kan för att ordna det så snabbt och smidigt som möjligt för dig.

Finns din fråga inte besvarad?Kontakta vår support

Tveka inte att kontakta vårt support-team om din fråga inte finns besvarad.

Skicka meddelande (24/7)